Felsővezetők és projektek

Írta: Major Rita | 2017. augusztus 22., kedd

Felsővezetők és projektek

Van egy téma, ami minden tréningen, és minden tárgyaláson felmerül, előre megjósolhatóan. És ez a felsővezetők hozzáállása, megértése. A résztvevőket hallgatva a felsővezetők „nem veszik figyelembe a realitásokat” , „mindent azonnal, holnapra szeretnének”, „nem értik meg, hogy ez nem ilyen egyszerű”, és még sorolhatnám. Mint azt már egy korábbi cikkben megírtuk, ez a jelenség olyan gyakori, hogy elkezdtünk külön foglalkozni vele. De vajon a felsővezetők nem értenek minket, vagy mi nem értjük Őket? Papp Editet kérdezzük, aki a Smart Talk tréningünk keretében vezeti be a résztvevőket a felsővezetői szemlélet olyan részleteibe, amit a céges mindennapokban nem tapasztalhatunk meg.

Szóval: vajon a felsővezetők nem értenek minket, vagy mi nem értjük Őket?

– Egy kicsit mind a kettő. A felsővezetők általában a lényegre kíváncsiak, a következtetésekre, a megoldásokra. A szakemberek gyakran be akarják vonni a felsővezetőket a gondolkodási folyamatba, amire nekik ritkán van idejük.

Miért olyan nehéz a szakembereknek a felsővezetőkkel szót értenie?

– Mert gyakran nem a felsővezetők kérdéseire válaszolnak, problémáiknak megoldására koncentrálnak, hanem arra, amit sajátjukénak éreznek. És a kettő között bizony néha konfliktus van. A szakembereknek meg kell tanulni néha gondolatban átülni a felsővezető székébe.

Miért nem veszik figyelembe a felsővezetők a projektekben végzett feladatok valós átfutási idejét?

– A felsővezető feladata, hogy minél gyorsabban, minél kisebb erőforrás felhasználásával eredményt érjen el. A szakember aprólékos, pontos munkát szeretne végezni. Itt mindig meg kell találni a szükséges kompromisszumot.

Az eddigi Smart Talk tréningekből milyen tapasztalatokat vontál le a kommunikációra vonatkozóan?

– Azt tudjuk, hogy a projektek sikerének 70-80%-a a kommunikáció milyenségétől függ. Mégis mindenki „zsigerből” oldja meg. Mi a Tudatos Egyszerű Kommunikáció fortélyaira mutatunk rá.

Miért ajánlod a tréningen való részvételt? Mit kapnak a résztvevők a tréningen a visszajelzések szerint?

– Rávilágít a résztvevőknek a kommunikációs folyamatban meglevő akadályaira, és módot teremt ezek kijavítására, gyakorlására.


 

A következő Smart Talk tréningünk 2017. szeptember 26.-án indul. További információk és jelentkezés


Papp Edit 1993 óta a pénzügyi szektor meghatározó szereplőinek vállalati vezetője. 11 évig az ERSTE Bank Igazgatósági tagja, majd vezérigazgatója. Felsővezetőként, valamint globális banki programok vezetőjeként mindkét oldalról kitűnően ismeri a lényegi információk kiszűrésének és átadásának módját. Stratégiai látásmódját, szervezeti tudatosságát és kitűnő kommunikációs készségét jelenleg vezetői tanácsadóként kamatoztatja.

 



További információt szeretnék kérni


Név*

Email cím*

Telefonszám

Témakör kiválasztása*

Megjegyzés

Kijelentem, hogy a weboldalon elérhető adatkezelési tájékoztatót elolvastam és az abban foglaltakat megértettem, a személyes adataim kezeléséhez hozzájárulásomat adtam.
Feliratkozom a ProjektCoach értesítő leveleire






Vélemény, hozzászólás?