Fókuszcsoport

2018. 10. 19. | Gintl-Reszegi Mária
A fókuszcsoport egy információgyűjtésre alkalmas eszköz, amelyet üzleti elemzők is remekül tudnak használni. Klasszikus értelemben a fókusz csoportban egymást nem ismerő résztvevők véleményét gyűjtik össze. A cél, hogy olyan információkhoz is hozzájussunk a követelmények gyűjtése során, amelyet egyéb eszközökkel (interjú, workshop stb.) nincs lehetőség elérni, felszínre hozni. A fókuszcsoport lehet homogén vagy heterogén csoport egyaránt. Amennyiben személyesen, egy földrajzi helyen csoportosulnak a résztvevők, akkor 6-10 fő az ideális a számosságra vonatkozóan. Viszont lehetőség van pl kérdőívvel való kombinációra.
Mire tudjuk használni?

Pl: Egy 30-40 év közötti női korosztályt megszólító mobil applikációhoz egy homogén csoport meghallgatásával olyan követelmények merülhetnek fel, amely a sikerességet és elfogadást nagy mértékben növeli.