LEAN mindenkinek – a hatékony folyamatoptimalizálás eszközei

2019. 01. 24. | Fodor Andrea

» Tovább a LEAN képzéshez 

 

Új képzésünket ajánljuk mindazok számára, akik szeretnének megismerkedni a LEAN szemlélet fogalomtárával, illetve azoknak is, akik napi munkájukat szeretnék segíteni a gondolkodásmódjával és eszközeivel. A program során 18 eszköz kerül elsajátításra.

 

Mi az a LEAN? 

Sokan alapvető vállalati kultúrájuk részeként tekintenek rá, mások épp, hogy csak tanulják, de még többen vannak, akik csak hallottak róla, s eszközeitől idegenkednek, vagy akár nem is ismerik. Pedig a Japánban már az 1970-es évektől széles körben működő és sikerei alapján méltán a szervezeti működési kiválósági módszertanok királynőjeként ismert LEAN a magyar vállalatok számára is sok lehetőséget rejteget. 

Projektvezetőként, üzleti elemzőként, illetve folyamatszervezőként nemcsak ismernünk célszerű, hanem ma már alapvető elvárás, hogy a gyakorlatban használni is tudjuk a módszertan egyszerű, logikus, könnyen elsajátítható eszközeit. 

Egyre gyakrabban találkozunk azzal a tulajdonosi, vagy felsővezetői elvárással, hogy a szervezet átláthatóbb, egyszerűen követhető működését LEAN-esítéssel szeretnék megvalósítani. A LEAN projektek, kezdeményezések vagy akár a napi működés tanulható. Míg korábban csak a termelőipari, mérnöki aprólékossággal összerakott változata volt ismert, mára a helyzet teljesen megváltozott. A telekommunikációtól, a bankokon és biztosítókon át, de még a kis és nagy kereskedelmi vállalatoknál is gomba módra szaporodnak a LEAN egységek, projektek, vagy akár kisebb működésjavító kezdeményezések. Egy sikeres projektvezető, PMO officer, BA vagy folyamatszervező mindenképp kell, hogy ismerje, s napi rutinja részévé kell, hogy tegye a LEAN eszközök használatát. 

Ehhez nyújtunk mi most segítséget 

A BPR, LEAN és Six Sigma fogalmi meghatározásán túl, a legismertebb módszertan, a DMAIC elemeinek felhasználásával tanulunk projektet alapítani, vizualizálni, vezetői dashboardot (beszámolót), vagy whiteboardot (teljesítménytáblát) építeni, ügyfél visszajelzést kérni, s problémát beazonosítani.  

Minden bemutatásra, s begyakorlásra kerülő eszköz (közel 18 eszközt tanulunk meg a program során) a napi gyakorlatból vett, s valós projektekben már beváltan bizonyított módszertan. 

És miért szolgáltató szektor fókuszú a program? 

A termelőipari LEAN után a legtöbb hasonló tudású vezetőt, projekt és BA szakembert a szolgáltatóipar keresi. A szolgáltatást nyújtó vállalatok is ráébredtek ugyanis arra, hogy üzleti eredményességük, s a piaci megkülönböztetés legjobb útja a hatékony, ügyfélközpontú működés. A LEAN alapozó képzés a legjobb választás a módszertan felé orientálódó vezetők, vagy a LEAN-t még csak távolról ismerő, de már gyakorló projekt és PMO vezetők, s azon Business Analystek és folyamatszervezők számára is, akik a kiválóságra törekvés egy újabb irányát, s alapvető eszköztárát szeretnék elsajátítani, s napi működésükbe beépíteni. Programunk egyedülálló, hiszen olyan „LEAN metodologista” oktató tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a LEAN alapjaival, aki maga is megélte egy a szolgáltató szektorban ismert vállalat teljes szervezetre vonatkozó LEAN bevezetés kihívásait, majd tapasztalatait több vállalat hasonló projektjeiben szélesítette tovább, s tudását aktívan építi ma is menedzsment tanácsadási és működés kiválósági projektjeiben.