A közléssorompó a kommunikációban az a jelenség, amikor a beszélgetés során megakasztjuk ideiglenesen vagy véglegesen az információ átadását. Ezt az el nem fogadás nyelvének is nevezik. Az üzleti elemzői és projektvezetői munkák során kritikus pont, hogy az érintettektől, a stakeholderektől a lehető legtöbb információt gyűjtsük össze, hogy a kommunikáció során olyan válaszokat is megkapjunk, amelyekre…
DEFINÍCIÓ Az „5 miért” technika célja, hogy egy probléma okára legalább 5 szint mélységig rákérdezzünk annak érdekében, hogy igazán megérthessük és kideríthessük annak eredőjét. Addig kérdezzünk rá arra, hogy miért merült fel a probléma, amíg a gyökérok is világossá válik. Az 5 miért nagyon jó kiindulási pont ahhoz, hogy a gyökér-okot beazonosítsuk. Koncepció: Sakichi Toyoda,…
A fókuszcsoport egy információgyűjtésre alkalmas eszköz, amelyet üzleti elemzők is remekül tudnak használni. Klasszikus értelemben a fókusz csoportban egymást nem ismerő résztvevők véleményét gyűjtik össze. A cél, hogy olyan információkhoz is hozzájussunk a követelmények gyűjtése során, amelyet egyéb eszközökkel (interjú, workshop stb.) nincs lehetőség elérni, felszínre hozni. A fókuszcsoport lehet homogén vagy heterogén csoport egyaránt….
Ha hasonló tartalmakat szeretnél olvasni, iratkozz fel szakmai hírleveleinkre!