Fodor Andrea
Az agilitás korában a PMO sem maradhat le. Interjúnkat ennek érdekében Németh György Valentin, PMP, SPC tanácsadóval, trénerrel készítettük. Kulcsszerepet játszott az E.ON magyarországi leányvállalatánál lezajlott agilis transzformációban.
Ez a képzés egyrészt a vállalati stratégiának a fejlesztése és projekt portfólióba való becsatornázása, ami azt jelenti, hogy a vállalati célok és érdekek mentén alakul a következő időszaknak a fejlesztési tevékenysége és nem részleges, egyéni célok mentén. Az oktatás során az egyik fő téma az összvállalati és ügyfélérték szempontú prioritások megállapítása, a másik pedig az ehhez kapcsolódó prioritásokon alapuló erőforrás tervezés.
Ezzel a módszerrel azt lehet elérni, hogy sokkal gyorsabban lehet konkrét termékeket a piacon élesben tesztelni. A szállítás sokkal jobban felgyorsul. Sokkal pontosabban követhető, hogy azokkal a dolgokkal foglalkozunk, és arra adunk – akár emberi, akár technológiai – erőforrást, ami stratégiailag a legfontosabb. Amennyiben észrevesszük, hogy nem feltétlenül találjuk el a piaci igényeket, akkor sokkal gyorsabban lehet beavatkozni, és változtatni azon, hogy merre megyünk.
A stratégai alapú priorizálás, a rövidtávú, de pontosabb tervezés, és az, hogy az erőforrások ütközései nagyon gyorsan feloldhatók, mivel a vállalati szintű tervezés során a szűk keresztmetszetek azonnal kiderülnek . A transzparens priorizáció és a szűk keresztmetszetek azonosítása és feloldása jelenti a két kulcstényezőt.
A bemutatott modell működik, és mérhető eredményekkel rendelkezik.
Amennyiben érdekel, hogyan sikerült ezt elérni, vegyél részt a Projektcoach Consulting képzésén: Értéket, gyorsan – agilis demand menedzsment mindenkinek (üzleti érték alapú demand menedzsment)