Felsővezetői gondolkodás – hatékony projekt kommunikáció 2.

2020. 01. 22. | Lotz Andrea

Egy korábbi cikkünkben Papp Edit szakértőnkkel körbejártunk néhány témát azzal kapcsolatban, hogyan lehet a felsővezetők felé eredményesen és hatékonyan kommunikálni.projekt kommunikáció

Folytatjuk Edittel a beszélgetést, azokat a kérdéseket érintjük, amelyek a Smart talk programunkon a leggyakrabban felmerülnek a résztvevőktől.

Nagyon gyakori, hogy az utolsó pillanatban kiderül, hogy egy fontos projekt meetingre az eredeti 1 óra helyett csak 30 perce lesz a vezetőségnek. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy fognak a döntéshozók egy komplex problémát megérteni és megvitatni ennyi idő alatt?

A projektvezetőnek kell erre a jó megoldást megtalálnia. Bármennyi is a rendelkezésre álló idő, el kell tudni – és el is lehet – mondani a lényeget. Azt szoktuk javasolni, hogy mindig legyen egy 1 órás, 30 perces és 3 perces változat a fejedben. Légy felkészült, ha bármikor változik a menetrend.

Hogy vegyük rá a felsővezetőket, hogy felkészültek legyenek és elolvassák a döntéselőkészítő anyagokat?

Nem tudjuk rávenni őket. És szakértőként, projektvezetőként nem is ez a dolga valakinek. A projektvezető akkor végzi jól a dolgát, ha hatékonyan át tudja adni a lényeget akkor is, ha a vezető nem olvasta a döntéselőkészítő anyagot.

Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy ha nem érti meg a felsővezető az egész ügy hátterét, hogy fog döntést hozni?

Egy felsővezetőnek nem kell értenie minden részletet, elég, ha tudja, hogy a szakértők miatt javasolnak neki. A rendelkezésére összeállt információk és az aktuális érdekei alapján fogja meghozni a döntést.

Előfordul az is, hogy nem dönt a vezető, pedig a projektvezető számára minden egyértelmű. Ez miért lehet?

Ennek több oka lehet. Például mert nem tud. De az is lehet, hogy nem akar. Lehet, hogy időközben megváltozott a helyzet, lehetnek a háttérben olyan információk, amik módosították a képet. Gyakran hallom a programon azt a kritikát is, hogy a felsővezetők következetlenek. A felsővezetők mindig az aktuális információk alapján, az érdekeik szerinti lehető legjobb döntést hozzák. Lehet számos olyan információ, amiről projektvezetőként nem tudunk vagy abból a székből nézve másképp fest a teljes kép.

Ezek szerint néha érdemes a felsővezető szemüvegén keresztül is ránézni a dolgokra?

Pontosan. A felsővezetők felé történő kommunikációs helyzetekben akkor lesz valaki eredményes, ha időnként a felsővezető székébe is megpróbál átülni és az ő fejével is átgondolja a helyzetet. Ez egy gondolkodásmód, amiben mi nagyon hiszünk. Többek között ezt adjuk át a Smart Talk, A lényeget mondd! programunkon. A képzést azért is szeretik a résztvevők, mert gyakorlat orientált program, ahol saját példákat, eseteket, helyzeteket dolgozunk fel, hogy minél gyorsabban és eredményesebben tudják a résztvevők beépíteni a mindennapokba a megszerzett tudást.


Sajátítsd el a felsővezetői kommunikáció fortélyait Edittől a “Smart Talk – A lényeget mondd!” képzésünkön!