Értsd az ügyfeled! Szállíts jó megoldást! – Ügyféligény megértés mesterfokon – Üzleti elemző képzés megoldásszállítóknak

Megoldásszállító cégek, tanácsadók sokszor szenvednek attól, hogy az ügyfélnél a projekt előkészítése nem fed le minden szükséges területet. Minél kevésbé tiszta a (teljes) terjedelem, annál nagyobb kockázatot hordoz a projekt. A is gyakori, hogy a szállítónak kell pótolnia az ügyfél oldali szakmai kompetencia/erőforráshiányt, amiről gyakran elfeledkeznek, vagy abból a téves feltételezésből indul ki az ajánlatadó, hogy az ügyfélnél a kompetencia/erőforrás rendelkezésre áll.  Senkinek sem érdeke, hogy egy feszültségekkel terhes, ügyfél-szállító egymásra mutogatós patthelyzet alakuljon ki.  A helyzet elkerüléséhez rendkívül fontos az ügyféligény megértés , illetve projektérettségének felmérése, hiszen a várható kockázatokat, illetve az elvégzendő munka mennyiségét ez fogja meghatározni.

Ezért tanácsadóknak és megoldásszállító cégek azon kollégáinak, akik már a megoldásra való ajánlatadás szakaszában találkoznak a  projekttel,  a Business Analyst I. szemléletformáló és módszertani képzésünk tanácsadóknak és szakmai konzulensek számára átalakított változatát kínáljuk, ami  az ügyféllel való együttműködés speciális területeire fókuszál, az ügyfél és a szállítói szempontrendszert is figyelembe véve.

Milyen kihívásokra koncentrálunk?
  • Az ügyféligény megértése – mit szeretne az ügyfél? És mit biztosan nem? Hogyan derítsük ki?
  • Ajánlatírás – megfelelő tervezés, erőforrás és időforrás tervezés, hogy ne maradjon ki semmi, terjedelem meghatározás, jó ajánlatkészítés
  • Business case hangsúlyozása, becslési technikák
  • Funkcionális specifikációk megírása
  • Ajánlatadási technikák – hogyan becsüljünk jól? Hogyan térképezzük fel a terjedelmet úgy, hogy ne maradjon ki semmi fontos? Hogy maradjunk az ügyfél által megkövetelt keretek között? Az ügyfél és a szállító közötti munkamegosztás – hogy lesz tiszta? Kockázatok, feltételezések becslése
  • Ügyfél által készített anyagok elemzése – hogyan lesz ebből mindenki által megértett specifikáció? Milyen eltérések lehetnek ügyfelenként? Mire kell figyelni?
  • Kontrollált változásmenedzsment
  • Visszamérés, tesztelés, utánkövetés, tanulságok beépítése

A Tanácsadó és az Ügyfél

  • Tanácsadói szerep célja
  • Az üzleti értékteremtés alapjai
  • Mit szeretne az ügyfél? Az üzleti igény fogalma
  • Szerepkörök – ügyfél oldali és szállítói szerepkörök és azok együttműködése, variációk
  • Értsd az ügyfeled!

Az üzleti igény megértése és elemzése

  • Az üzleti igény megjelenési formái
  • Az üzleti igény elemzése
  • Az üzleti igény és a megoldás
  • Ajánlatadás
    • Megoldás méretezése
    • Erőforrásbecslés, becslési technikák
    • A tanácsadó és az ügyfél közötti munkamegosztás

Üzleti követelményspecifikáció

  • Üzleti és funkcionális specifikációk – melyiket ki készíti? Milyen variációk vannak?
  • Mi van, ha nincs? Mi van, ha rossz?
  • A jó követelmények megfogalmazása – egyértelmű, teljeskörű, ellentmondásoktól mentes, tesztelhető
  • Fokozatos lebontás, felülről lefelé tervezés
  • Követelmény és megoldás – hogy születnek a jó megoldások?
  • A követelmények dokumentálása
  • Követelmények követése, státuszolás, egyéb attribútumok
  • Visszamérés, tesztelés, problémák kezelése

Képzésünk nyílt és kihelyezett formában is elérhető.

Olvasd el cikkeinket a témában!

LinkedIn oldalunk

TEMATIKA

A Tanácsadó és az Ügyfél

  • Tanácsadói szerep célja
  • Az üzleti értékteremtés alapjai
  • Mit szeretne az ügyfél? Az üzleti igény fogalma
  • Szerepkörök – ügyfél oldali és szállítói szerepkörök és azok együttműködése, variációk
  • Értsd az ügyfeled!

Az üzleti igény megértése és elemzése

  • Az üzleti igény megjelenési formái
  • Az üzleti igény elemzése
  • Az üzleti igény és a megoldás
  • Ajánlatadás
    • Megoldás méretezése
    • Erőforrásbecslés, becslési technikák
    • A tanácsadó és az ügyfél közötti munkamegosztás

Üzleti követelményspecifikáció

  • Üzleti és funkcionális specifikációk – melyiket ki készíti? Milyen variációk vannak?
  • Mi van, ha nincs? Mi van, ha rossz?
  • A jó követelmények megfogalmazása – egyértelmű, teljeskörű, ellentmondásoktól mentes, tesztelhető
  • Fokozatos lebontás, felülről lefelé tervezés
  • Követelmény és megoldás – hogy születnek a jó megoldások?
  • A követelmények dokumentálása
  • Követelmények követése, státuszolás, egyéb attribútumok
  • Visszamérés, tesztelés, problémák kezelése

A trénerről

Bálind Violetta, tanácsadó

A tréner részletes bemutatkozása

Időpontok, helyszín, egyéb tudnivalók

IDŐTARTAM: 4×0,5 nap 

2022. október 17-október 20.

A képzés formája (tantermi/online) a jelentkezések során kerül egyeztetésre. Amennyiben a helyzet úgy kívánja, online interaktív formában tartjuk.

A TANTERMI KÉPZÉS HELYSZÍNE: 1035 Budapest, Hunor utca 30. C. épület, III. lépcsőház, Fsz 2.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:

Szekér Enikő               + 36 70 531 9566

Képzés ára

KÉPZÉS ÁRA  

 198.000 Ft+ÁFA/fő

Képzésünk nyílt és kihelyezett formában is elérhető.

Ajánlatért kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

Szekér Enikő + 36 70 531 9566

szeker.eniko@projektcoach.hu

 

A jelentkezés a hivatalos jelentkezési lap visszaküldésével válik véglegessé, itt a honlapon történő jelentkezés csak helyfoglalásnak minősül, fizetési kötelezettséggel nem jár!

Ha hasonló tartalmakat szeretnél olvasni, iratkozz fel szakmai hírleveleinkre!


    A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező

    Close

    Iratkozz fel szakmai hírlevelünkre, és tarts lépést a fejlődéssel, újdonságokkal!


      A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező