Értsd az ügyfeled! – Business Analyst képzés informatikai fejlesztő/ megoldásszállító cégeknek

Ez a képzésünk a Business Analyst I. Módszertani és szemléletformáló képzés informatikai fejlesztő/megoldásszállító cégek kollégái számára átalakított verziója.

Gyakran tapasztaljuk, hogy az informatikai fejlesztő/megoldásszállító cégek kollégái a képzésen döbbennek rá, hogy bár üzleti elemző a titulusuk, nem teljesen ugyanazt a munkát végzik, mint a megrendelői oldalon ülő kollégáik. Bár az eszközök és a módszerek nagy átfedésben vannak, a folyamatok és a felelősségi kör eltér a két megközelítésben.

Mik a legnagyobb különbségek ?

  •  Az informatikai fejlesztő/megoldásszállító oldalon a cég gyakran (de nem mindig!) csak az ajánlatadási szakaszban találkozik a feladattal.
  • A leggyakoribb probléma, hogy az ügyfél nem tudja pontosan meghatározni, mit is szeretne. A kapott dokumentációk hiányosak, nem tartalmaznak minden szükséges információt.
  • A követelményspecifikáció készítése az ügyfél feladata (lenne), de ez is sokszor hiányos, a részletek felderítése többlet erőforrásokat igényel az informatikai fejlesztő/megoldásszállító részéről
  • Gyakori, hogy a szállítónak kell pótolni az ügyfél oldali szakmai kompetencia/erőforráshiányt.
  • Legtöbbször nehézséget okoz hozzájutni az ügyfél oldali információforrásokhoz, feltérképezni az összefüggéseket
  • Míg a megbízó oldali üzleti elemző a mindig a  teljes üzleti megoldásban kell gondolkodnia, az informatikai fejlesztő/megoldásszállítónak elvileg csak a saját megoldására kell(ene) koncentrálnia. Ez azonban gyakran feszültségekkel terhes, ügyfél-szállító egymásra mutogatós patthelyzet kialakulását vonja maga után, sokszor nem is teljesen a szállító hibájából.
  • A megbízó oldali üzleti elemző az üzleti folyamatok lebonyolíthatóságára és az üzleti követelmények megvalósulására koncentrál, az informatikai fejlesztő/megoldásszállító oldali üzleti elemzőnek a vállalt szerződéses kereteket, és a saját megoldásának korlátait is szem előtt kell tartania.

A fenti  problémák kezeléséhez rendkívül fontos az ügyféligény megértés , illetve projektérettségének felmérése, hiszen a várható kockázatokat, illetve az elvégzendő munka mennyiségét ez fogja meghatározni.

Képzésünk informatikai fejlesztők/megoldásszállítók számára átalakított változata az ügyféllel való együttműködés speciális területeire fókuszál, az ügyfél és a szállítói szempontrendszert is figyelembe véve.

Kinek ajánljuk ezt az üzleti elemző képzést?

Milyen kihívásokra koncentrálunk?

  • Az ügyféligény megértése – mit szeretne az ügyfél? És mit biztosan nem? Hogyan derítsük ki?
  • Ajánlatadási technikák – hogyan becsüljünk jól? Hogyan térképezzük fel a terjedelmet úgy, hogy ne maradjon ki semmi fontos? Hogy maradjunk az ügyfél által megkövetelt keretek között? Az ügyfél és a szállító közötti munkamegosztás – hogy lesz tiszta?
  • Kockázatok, feltételezések becslése
  • Az ügyfél által adott specifikációk minőségének megítélése, elemzése
  • A jó követelmények ismérvei – hogyan jussunk el a jó követelményekig? Követelmény elemzés technikái, a követelmények teljeskörűvé tétele
  • Túl sok a követelmény – hogyan priorizáljunk?
  • A változások kezelése, hogyan járjon jól az ügyfél és a szállító is
  • Visszamérés, tesztelés, utánkövetés, tanulságok beépítése

A képzésen résztvevők megtanulják, mi szükséges ahhoz, hogy az ügyfél olyan megoldást kapjon, amivel maradéktalanul elégedett.

Miről lesz szó képzésünkön?

Ugyanarról, mint a Business Analyst I. Módszertani és szemléletformáló képzésünkön, csak a megrendelő és a szállítói szempontrendszert is bemutatjuk.

Ki tartja a tréninget?

Fodor Andrea PMI-PBA, Professional Business Analyst, tanácsadó, tréner

Több, mint 25 év vezetői, tanácsadói, projektvezetői és üzleti elemzői, illetve tréneri tapasztalattal rendelkezik. Vezetőként főkönyvelői, kontrolling igazgatói, program-menedzseri, valamint befektetési szolgáltatási területeken gazdasági vezetői pozíciókban tevékenykedett.

Szakmai pályafutása során több, mint 25 jelentős méretű, és sok kisebb projektben vettem részt, szponzorként, projektvezetőként, program menedzserként, szakmai vezetőként, üzleti felelősként vagy elemzőként, illetve szakértőként, tanácsadóként. Tréningjeinken rengeteg cég működésébe, problémáiba bepillantást engedünk.

Időpontok, helyszín

A KÉPZÉS KIZÁRÓLAG KIHELYEZETT KÉPZÉS FORMÁJÁBAN MEGVALÓSÍTHATÓ!

IDŐTARTAM: 2 x 8 óra, 9:00 – 17:00 óráig

A képzés formája (tantermi/online) a jelentkezések során kerül egyeztetésre. Amennyiben a helyzet úgy kívánja, online interaktív formában tartjuk.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:

Illés Alexandra: +36 (70) 791 43 50

Szekér Enikő:  + 36 (70) 531 9566

Képzés ára, kedvezmények

KÉPZÉS ÁRA:

Ajánlatért kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

Képzésünkről mondták

Üzleti elemző pozícióban dolgozóknak vagy olyanoknak, mint presales, PM, presales PM, stb. egy nagyon jó alapozó kurzus lehet, hogy megértse, hogy mettől meddig ér az ő feladata és miért felelős.” T-Systems Magyarország Zrt.

Nem csak száraz tananyag volt, hanem gyakorlatias és példákkal színezett. Az előadó vidám egyénisége színesebbé és közvetlenebbé tette a programot.” Melinda / T-Systems Magyarország Zrt.

A jelentkezés a hivatalos jelentkezési lap visszaküldésével válik véglegessé, itt a honlapon történő jelentkezés csak helyfoglalásnak minősül, fizetési kötelezettséggel nem jár!

Ha hasonló tartalmakat szeretnél olvasni, iratkozz fel szakmai hírleveleinkre!


    A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező


    Blog

    Close

    Iratkozz fel szakmai hírlevelünkre, és tarts lépést a fejlődéssel, újdonságokkal!


      A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező