• Rólunk
  • Képzések
    • Képzéseink
    • Képzéseinkről mondták
    • Hosszútávú képzési program csapatoknak
    • Melyik projektmenedzser képzés a nekem való?
    • Melyik Business Analyst képzés a nekem való?
  • Tehetségprogram
  • Tanácsadás
  • Karrier
    • Business Analyst karrier
    • Projektmenedzser karrier
  • Blog&Média
    • Blog
    • Média
    • Tudástár
  • Kapcsolat
  • Facebook Facebook
  • Linkedin Linkedin
  • Youtube Youtube
  • Search

Youtube Hírlevél feliratkozás
ProjektCoach Consulting
  • Rólunk
  • Képzések
    • Képzéseink
    • Képzéseinkről mondták
    • Hosszútávú képzési program csapatoknak
    • Melyik projektmenedzser képzés a nekem való?
    • Melyik Business Analyst képzés a nekem való?
  • Tehetségprogram
  • Tanácsadás
  • Karrier
    • Business Analyst karrier
    • Projektmenedzser karrier
  • Blog&Média
    • Blog
    • Média
    • Tudástár
  • Kapcsolat
Search
  • Facebook Facebook
  • Linkedin Linkedin
  • Youtube Youtube
  • Search

Youtube Hírlevél feliratkozás
ProjektCoach Consulting
  • Rólunk
  • Képzések
    • Képzéseink
    • Képzéseinkről mondták
    • Hosszútávú képzési program csapatoknak
    • Melyik projektmenedzser képzés a nekem való?
    • Melyik Business Analyst képzés a nekem való?
  • Tehetségprogram
  • Tanácsadás
  • Karrier
    • Business Analyst karrier
    • Projektmenedzser karrier
  • Blog&Média
    • Blog
    • Média
    • Tudástár
  • Kapcsolat
Search

Hogyan segít a rendszerszervező? Rendszerszervező vagy business analyst?

Írta Fodor Andrea 
Kezdőlap » Blog » Hogyan segít a rendszerszervező? Rendszerszervező vagy business analyst?
Szerző: Szombath András

Hogyan válik egy üzleti igényből megvalósított, az ügyfelek számára üzembiztosan és stabilan működő rendszerfunkció? Mi a rendszerszervező szerepe?

IT fejlesztések kapcsán melyikünk ne találkozott volna már a következő ügyfél kérésekkel?
  • “szükségünk lenne egy interface-re A és B rendszer között”; 
  • “működjön ugyanúgy a rendszer ahogy eddig, de legyen képes további adatok tetszőleges paraméterezésére”; 
  • “a rendszer felülete legyen felhasználóbarátabb és gyorsabb”
A fenti felsorolásban említett példák egytől- egyig jogos ügyfél kérések. Valós üzleti és fejlesztési igénnyé azonban az Üzleti elemző és az IT rendszerszervező áldozatos munkájával válnak.

Rendszerszervező vagy business analyst?

rendszerszervező Azon szerencsés vállalati kultúrákban, ahol a fejlesztési igények projektműködés keretében kerülnek leszállításra és ahol dedikált üzleti elemző (BA) dolgozik az igényeken, ott már az ügyfél kérések felmerülésének pillanatában segít a BA összegyűjteni, megfogalmazni, elemezni és teljeskörűvé tenni ezeket az ügyfél igényeket. A BA-val ellentétben az IT rendszerszervező fő fókusza nem az igényen, hanem az arra adott IT megoldáson van. Az egyes projektfázisok mentén pontosításra és finomhangolásra kerülnek az ügyfél- kérések, figyelembe véve az adott szervezet működési és szabályozási kereteit, legyen szó üzleti, operációs, vagy IT folyamatokról és előírásokról. Míg a BA a felmerült és megoldandó problémára, az abból levezett célra és az elvárt hatás elérésére fókuszál, addig az IT rendszerszervező abban segít az üzleti igényből fejlesztési igénnyé válásának folyamatában, hogy életképes és működő megoldási alternatívákat ajánljon, illeszkedve a szervezet IT működési kereteihez.

Melyek lehetnek ezek a keretek?

Szervezeti érettségtől, annak méretétől, fejlesztési feladatban érintett szereplők számától függően beszélhetünk:
  • Az adott vállalatra jellemző fejlesztési módszerről, ill. azok esetleges kombinációjáról,
  • Alkalmazott technológiákról, azok napra készségéről,
  • Arról a meglévő architekturális környezetről ahová egy meglévő / új rendszerfunkció módosításra / implementálásra kerül,
  • A szervezeti IT kultúra és architektúra jövőképéről,
  • IT rendszerszervezői – fejlesztői kommunikáció minőségéről,
  • Az fejlesztendő alkalmazások IT – infrastrukturális, IT – security, IT – üzemeltetési, törvényi megfelelőségi előírásairól
  • Vagy éppen arról, hogy egy adott rendszerfunkció fejlesztését házon belül, kiszervezett módon, vagy éppen szolgáltatás keretében látják el
Az üzleti igények tisztázása, pontos megértése, valamint a fent jellemző keretek figyelembe vételével formálódik a konkrét rendszerre/ rendszerekre vonatkozó fejlesztési igény, melynek outputjaként kerül leszállításra az az IT rendszerszervezői specifikáció, amelyből a rendszer fejlesztésére megbízott vállalkozó elvégzi a szükséges programozási teendőket. Az IT rendszerszervezői feladatok természetesen nem állnak meg a rendszerspecifikáció fejlesztésre történő átadásánál: a rendszerszervezők az implementáció teljes fázisában (és azon túl nyúlóan ‘kontrol’ fázisban is) folyamatosan figyelemmel kísérik a fejlesztési folyamatot:
  •  teszt környezetet készítenek elő az üzleti teszt támogatására,
  • elemzik és képviselik a megrendelői érdekeket a fejlesztések kapcsán,
  • élesítési és visszaállási tervet készítenek,
  • a kapcsolódó üzemeltetési területtel és a fejlesztőkkel közösen megtervezik a fejlesztési igény élesítését,
  • sikerességéről egyértelmű visszajelzést adnak az üzleti területek számára.

Rendszerszervező képzés

Ha elmélyítenéd a tudásod az IT rendszerszervezés területén, vagy felkeltettük az érdeklődésed a témával kapcsolatban, tájékozódj IT rendszerszervezés gyakorlati képzésünkről. Linkedin oldalunk

rendszerszervezés

  • Címkék

    agilis transzformáció agilitás Business Analsyt minősítés business analyst Business Analyst eszköztár Business Analyst karrier Business Relationship Management coaching erőforrásbecslés Felsővezető kommunikáció Fodor Andrea folyamatszervezés hibrid projektek IT és Üzlet követelményspecifikáció LEAN Mesterséges Intelligencia PMI-PBA PM minősítés PMO | Projektiroda | projektportfólió menedzsment PMP priorizáció projektmenedzser fizetés projektmenedzsment projektvezető rendszerszervezés scrum master tehetségprogram Tudástár Üzleti igénykezelés üzleti elemző fizetés


Hírlevél

Ha szakmailag érdekes cikkekre vágysz, iratkozz fel hírlevelünkre!
Feliratkozás

Szolgáltatásaink

Képzéseink Tanácsadás Tehetségprogram

Információk

Adatvédelmi tájékoztató Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000362

Kapcsolat

Képzések, tehetségprogram:
+36 (70) 531 9566
Módszertan, tanácsadás:
+36 (20) 925 6229
Minden jog fenntartva! Copyright © 2023 Projektcoach Consulting Kft.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000362

Kérem díjmentes konzultációjukat!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Tájékoztatjuk, hogy jelen érdeklődés elküldése az Ön részéről semmilyen kötelezettséggel nem jár.
Consent*
Hírlevél